Előző bejegyzésünkben már érintettük, milyen hasznos, ha reggelente szánsz egy kis időt magadra ahelyett, hogy robot módjára készülődnél el, hogy aztán elmenj munkába, ahol robot módjára dolgozol tovább…

Akármibe is vagy belepörögve, ne feledd: MINDEN NAP EGY ÚJ KEZDET. Rajtad áll, s egyben saját felelősséged Önmagad felé, hogy mire hangolod magad a nap elején.

 

Igaz, reggel kialakulhat egy érzetünk, milyen minőségű lesz a nap, mi van a levegőben. Mert az időjárás (és a Hold ciklusai, a Nap tevékenysége, stb.) befolyásolja az ember(iség) hangulatát. Biztos volt már, hogy egy napsütéses reggelen mosolyogva keltél föl, és azt érezted, ma semmi rossz nem történhet. És talán volt már amolyan baljós érzeted egy borús reggelen, hogy az aznap problémás lesz, és így is lett: tele feszültségekkel. Az ilyen negatív tendenciáknál ott van a hely a TUDATOSSÁGODNAK. Te döntöd el, belemész-e ezekbe az érzelmi állapotokba. Például látod magad körül az utcán, utakon, munkahelyen, hogy az emberek nagy része ideges, ingerült, és mint egy külső szemlélő, konstatálod, hogy ez van. És nem hagyod, hogy Téged is lehúzzon. Persze ez nem könnyű! De minél inkább FIGYELSZ a mindennapokban, annál több dolgot veszel észre. Csak ez a lényeg, hogy minél többet gyakorold a figyelést. Befelé és kifelé egyaránt. A rendszeres jógagyakorlás nagyban elősegíti, hogy a tudatosságodat, amit a matracon fejlesztesz, kamatoztasd a mindennapokban.

 

A legjobb, ha már reggel tudatosan indítod a napot. Hiszen amilyen üzemanyagot tankolsz a reggeledbe, azzal tud tovább menni a napod.

A gondolatok ereje hatalmas. Figyelj a gondolataidra reggel. A szokásos negatív belső monológok helyett („El fogok késni!” „Úristen, hogy nézek ki!” „Mit csinálok rosszul, hogy a gyerekem nem hallgat rám?” stb.) a reggeli készülődés során küldj magadnak bátorító gondolatokat, a napodhoz pedig erőt.

Megteheted ezt akár az ágyban fekve, mikor még nem kezdesz bele a reggeli rutinba. Az ébresztő után pár percet hagyva magadnak, gondolatban hangolódj pozitív érzésekre. Nagyon nem mindegy, a szemedet kinyitva mi aznap a legelső gondolatod – milyen minőségű. Mert a kezdés mindig meghatározza a folytatást.

 

Jó módszer lehet a HÁLA érzésének átélése. Nézd végig, mi mindenért lehetsz az életben hálás. Keress 10 dolgot. Ha épp rossz passzban vagy, lehet, hogy azt mondod, nincs is ennyi jó dolog az életedben. De hidd el, ha a szemüvegünket, amellyel az életünkre nézünk, megváltoztatjuk, megváltozik az élet is, amit a „szemüvegünkön keresztül „nézünk””. Sokszor hajlamosak vagyunk evidenciának tekinteni az életünk bizonyos körülményeit, pedig, ha megtanuljuk értékelni a jó dolgokat, annál jobban tudjuk élvezni, átélni az életet. Hálás lehetsz a téged körülvevő emberekért: a családodért – párodért, gyermekeidért, barátaidért; a házi kedvenced szeretetéért; az otthonért, amiben élhetsz; a munkádért, amivel megkeresed a megélhetésedet biztosító pénzt; azért, hogy süt a nap, hogy szépek a reggeli fények, hogy gyönyörű zöldek a fák.

Ha sikerül ezt a mindennapjaidba építened, segíted azt a tudatosságot, hogy az örömteli helyzeteket még intenzívebben, tudatosan tudod megélni, már ott a helyzetben hálát tudsz érezni, s ezzel egy pozitív öngerjesztő folyamatot indítasz el.

 

Ha sikerült áthangolnod belső világodat az élethez való hálás hozzáállásra, ez segíti azt az alázatot, hogy bármi is történjék az életedben, megadod magad Isten / a Sors (akárhogyan is nevezzük) akaratának, és könnyebben, elfogadóbban viseled a téged érő nehézségeket is.

2018-09-04T11:49:25+00:00
This website uses cookies and third party services. Ok