Előző bejegyzésünkben azzal foglalkoztunk, mennyire fontos, hogy tudatosan indítsd a napod, és hogy pozitív tudatállapotba hangold magad.

 

De mit tehetsz, ha már azzal is küzdesz, hogy nincs kedved kikelni az ágyból? Háromszor nyomod le a szundit, azzal áltatva magad, hogy csak fáradt vagy és álmos, de valójában nincs elég motivációd a napodhoz. Mivel nem maradhatsz örökre az ágyban J, ebben az esetben segít, ha kialakítasz egy rítust az ágyban fekve:

Ahelyett, hogy hajcsár módjára kiparancsolnád magad onnan, adj magadnak időt az áthangolódásra. Hidd el, pár perc az egész, és ezzel a tested energetikailag felkészíted a napra. Némelyik része lehet, hogy jógafoglalkozások végéről ismerős lesz. És ha megadjuk magunknak 10-15 percnyi savasana, relaxáció után, miért ne adnánk meg 6-8 óra alvás, mozdulatlanság után?

 

  1. Mozdulj!

Lassú, finom mozdulatokkal melegítsd be ízületeidet: köröztesd meg a bokádat, csuklódat, majd lassan fordítsd a fejed jobbra és balra, ez a nyakadnak nagyon jól fog esni.

Eztán húzd föl a térdeidet a mellkasodra, és ringatózz jobbra-balra. Még mindig térdeidbe kapaszkodva ezek után óvatosan el is csavarodhatsz térdeiddel egyik, törzseddel másik irányba, de figyelj rá, hogy ne erőltess semmit, végezz mindent puhán, jólesően.

 

  1. Nyújtózz!

Ez talán automatikusan jön, de ne érd be egy mozdulattal! Jó alaposan nyújtóztasd meg az egész törzsed egyszerre mindkét sarkaddal nyújtózva lefelé és mindkét karoddal a füled mellett felfelé, aztán csak a bal sarkaddal és bal karoddal, majd csak a jobb sarkaddal és jobb karoddal. Ez utóbbit úgy is megismételheted, hogy bal karoddal+bal sarkaddal nyújtózol, s közben a jobb térded felhúzod a mellkasodra – majd csere, másik oldal. Ezek után ellentétesen is nyújtózz meg: bal karoddal és jobb sarkaddal nyújtózz egyszerre, majd jobb karoddal és bal sarkaddal is.

Megnyújthatod a karod belső oldalát úgy, hogy a csuklódat visszafeszítve a kézfejedet húzod lefelé. A lábadat, combod hátsó oldalát pedig úgy, hogy egyenként felemeled a lábad a mennyezet felé egyenes térddel, és megkapaszkodsz benne ott, ahol eléred. Csak nagyon óvatosan, finoman! Ezeken felül pedig bármilyen, ágyban végezhető nyújtó mozdulatot tehetsz, amit akár egy csoportos edzés végi nyújtás részből az eszedbe tudsz idézni.

 

A nyújtózkodás nem csak arra jó, hogy az izmainkat felébressze a több órás mozdulatlanság után. Hanem egyúttal stimuláljuk vele meridiánjainkat, energiavezetékeinket, melyek egész testünket behálózzák, és amelyekből 12 fő csatorna ismertebb: karjainkon, lábainkon, fejünkön, törzsünkön egyaránt futnak. Így azzal, hogy nyújtózunk, egyúttal energiaáramlásunknak is stimulust adunk. Fontos, hogy bármikor, amikor úgy érezzük napközben is, hogy jól esne nyújtózni egyet, tegyük meg, mert ha ellenállunk a kísértésnek, és ebből rendszert csinálunk, egyre inkább elveszítjük a kapcsolatot energetikánkkal, és egyre kevésbé fogjuk észrevenni testünk energetikai jelzéseit.

 

  1. Masszírozd át magad!

Arcod-fejed, kezed-tenyered és lábfejed-talpad

Rengeteg akupresszúrás pont található a testen. Ezek olyan pontok, melyeket stimulálva beindítjuk, segítjük szervezetünkben az energiaáramlást. A fülön, a tenyéren és a talpon ráadásul megtalálható kicsiben az egész testünk, így, ha jóleső erővel átmasszírozzuk ezeket a testtájainkat, hatásában az olyan, mintha az egész testünket átmasszíroznánk, s így rögtön felfrissülünk. Fordítsunk figyelmet az ujjvégekre, körmök tájékára mind a kézen, mind a lábon, mert a körmök sarkainál vannak a fő meridiánjaink, azaz energiavezetékeink kezdő, vagy végpontjai, vagyis fontos pontok. Nem kell különösebb masszázstechnikákat alkalmazni, csak végezd úgy, ahogy jólesik. Az ujjakat pedig belülről-kifelé, az ujjtövektől az ujjvégek irányában masszírozzuk egyenként, mindkét oldalon (belül és kívül is), mind a kézen, mind a lábfejen. A fejbőrt is masszírozzuk át ujjbegyeinkkel, mintha sampont dörzsölnénk a hajunkba, az is segít gyorsan felfrissülni, felébredni. Az arcon pedig jól eshet, ha a szemöldök ívén néhányszor végighúzzuk a mutatóujjunkat belülről-kifelé haladva.

 

Ezek után egy lendülettel „kipattanhatunk” az ágyból.

 

+1

Végy egy hideg zuhanyt!

Arról bizonyára mindenki hallott, hogy a váltott meleg-hideg vizes zuhany serkenti a vérkeringést. Arról talán kevésbé, hogy a hideg vizes zuhany felébreszti azt az energetikai rétegünket, védőpajzsunkat, amely megvéd minket a káros külső behatásoktól, lényegében ellenálló képességünket erősíti. A hideg zuhany másik fontos hatása, hogy tisztítja az aurát, elektromágneses mezőnket. S egyúttal lemossa rólunk tudatalattink tisztító munkájának, éjszakai álmainknak nyomát, letisztítja tudatunkat.

 

Kivitelezése: egyből hideg vizet alkalmazva a zuhanyfejet végigvezetjük alulról fölfelé egyik, majd másik lábunkon, medencénket, törzsünkön, karjainkon, majd a végén fölvisszük a fejünk tetejére is, hogy a koronacsakra, legfelső energiaközpontunk se felejtődjön ki. Ha nem akarsz hajat szárítani utána, használj zuhanysapkát. (De ha úgy jön ki a lépés, hogy utána hajat mosol, érdemes megtapasztalni a különbséget.) Az eddig folyamat nem több, mint fél perc. Ha szükségét érzed, utána tisztálkodj tovább meleg vízzel, de a végén hideggel fejezd be.

Könnyebben fogod viselni, ha bátorsággal állsz neki, és nem azzal, hogy „auu, mindjárt milyen rossz lesz”.

A zuhany alól kiszállva úgy érezheted, mintha újjászülettél volna.

 

Frissítő tapasztalásokat kívánok!

2018-09-04T11:56:13+00:00
This website uses cookies and third party services. Ok